- Precies zichtbaar bij de juiste doelgroep
- Creatieve advertenties die opvallen én overtuigen
- Gericht sturen op zichtbaarheid, leads of verkeer
- Optimalisatie op basis van meetbaar resultaat
Waarom social advertising onmisbaar is voor je marketingstrategie
Adverteren op social media is dé manier om slim zichtbaar te zijn bij de juiste mensen. Tussen het miljoenenpubliek op verschillende platformen scrollt ook jouw doelgroep. Nu nog de juiste boodschap, op het juiste moment. Met de juiste targeting én creatieve insteek presteren social ads tot wel drie keer beter dan standaard content.
Social campagnes die de investering wél waard zijn
Of je nu werkt aan zichtbaarheid of het overtuigen tot conversie: met de juiste aanpak haal je écht iets uit jouw advertentiebudget. Een advertentie kan vaak worden getoond, maar het doel is om je doelgroep te overtuigen. Daarom starten we bij een sterk concept: een prikkelende boodschap én een visueel plaatje dat raakt.
Hoe we jou concreet helpen met social advertising
We combineren strategie, creativiteit en data om jouw campagnes succesvol te maken.
- Campagnestrategie & conceptontwikkeling
- Targeting & doelgroepanalyse
- Advertentiecreatie & visual design
- Campagnebeheer & optimalisatie
- Rapportage & dashboarding
Vrijblijvend advies over social advertising?
Wil je weten hoe jouw merk sterker, zichtbaarder en consistenter maken aan de hand van social advertising? In een vrijblijvend adviesgesprek kijken we waar de kansen liggen voor jouw groei.
Zo helpen we jou groeien
Inventarisatie & strategie
We starten met een doelgericht plan en zorgen dat social advertising aansluit op jouw bredere marketingstrategie. Daarbij verdiepen we ons in jouw merk, doelen, merk en doelgroep. Samen bepalen we de koers: wil je naamsbekendheid, leads of meer verkopen? We kiezen we de juiste platformen en boodschap die we inzetten. En bepalen we welke targeting, looptijd en budget daarbij past.
Van plan naar praktijk
We denken jouw campagne uit van concept tot de juiste targeting. Je krijgt creatieve visuals en advertentieteksten die passen bij jouw merk én doelgroep. Aan de hand van A/B varianten testen we welke advertentie het best presteert. Ben je helemaal mee met het concept? Dan is het tijd om de campagne te starten. Daar wordt het leuk!
Ruimte voor groei
Na livegang stopt het niet. We monitoren, optimaliseren en sturen bij waar nodig. Een vernieuwd beeld, aangescherpte doelgroep of uitsluiting van een locatie. Zo weten we wat werkt én wat beter kan. Vanuit die inzichten bouwen we stap voor stap aan steeds betere resultaten. Na de campagne ontvang je een heldere rapportage. Zonder ingewikkelde marketingpraat, maar mét heldere inzichten voor de vervolgstrategie.
Ouders bereiken met een creatieve campagne
Vormingsonderwijs stond voor een uitdaging: hoe zorgen we landelijk voor meer bekendheid onder ouders? Via Meta en LinkedIn zetten we in op campagnes die informeerden én activeerden. Aan de hand van slimme targeting en aansprekende content bereikten we duizenden nieuwe ouders. En dat zorgde niet alleen voor naamsbekendheid, maar ook een hoop websiteverkeer!
Veelgestelde vragen over adverteren op social media
Wat kost adverteren op social media?
Dat hangt af van je doelen, doelgroep en looptijd. Maar ook van hoe groot de campagne is, bijvoorbeeld in verschillende fases (van bekendheid tot activeren). We werken met een flexibel mediabudget dat we slim inzetten voor het maximale resultaat.
Op welk platform moet ik adverteren?
Dat bepalen we samen op basis van je doelgroep. Meta (Facebook & Instagram), LinkedIn, TikTok of Pinterest? Elk platform heeft z’n eigen kracht en gebruikers. En vraagt om een eigen type campagne in het juiste formaat. Wij adviseren wat het beste past bij jouw doelen.
Hoe snel zie ik resultaat?
Vaak zie je binnen een paar dagen al verkeer of interactie. Daarom houden we je tussentijds op de hoogte van de resultaten. Voor echte optimalisatie (zoals conversies en ROAS) heeft de campagne meer looptijd nodig, bijvoorbeeld enkele weken. We blijven tussentijds continu bijsturen.